سفره‌ای به رنگ سادگی و معنویت در باغ عفیف آباد شیراز 

به مناسبت ماه مبارک رمضان و شب‌های قدر سفره افطاری ساده به دور از هر گونه تجملات برای روزه‌داران و گردشگران در باغ عفیف آباد گسترده شد.

 این روز‌ها به مناسبت ماه مبارک رمضان و شب‌های پرفضیلت قدر و همزمان با پخش بانگ دل نشین ربنا و اذان مغرب سفره‌های افطاری ساده و پر از معنویت در شهرستان شیراز گسترده می‌شود که تنها صفا و صمیمت در این سفره‌ها می‌توان دید.

سفره‌هایی که در این ایام پهن می‌شود رنگ و بوی خدایی دارد، سفره‌های افطاری ساده، سفره‌هایی که با نان، پنیر، خرما و سوپ تزیین شده، در این سفره‌ها خبری از تجملات و چشم و هم چشمی نیست، در این سفره‌ها تنها مهربانی و معنویت دیده می‌شود و همه در کنار همدیگر بر سر یک سفره نشسته و روزه خود را باز می‌کنند.

امسال برای نخستین بار در ماه مبارک رمضان در باغ عفیف آباد شیراز، روزه‌داران و بازدیدکنندگان در فضایی سرشار از معنویت، نماز مغرب و عشای خود را بصورت جماعت در فضای باز این مجموعه اقامه کردند و سپس روزه‌داران با افطاری ساده روزه خود را باز کردند.


بیشتر بخوانید:


در قرآن کریم و روایات معصومان (ع) و سخنان بزرگان به ثواب افطاری اشاره شده است، در سوره انسان (دهر) به سیره و سنت اهل بیت (ع) در اطعام وافطاری دادن پرداخته شده و می‌فرماید؛ ' آن‌ها برای خشنودی خدا از غذای خودشان به مسکین و یتیم و اسیر می‌دادند تا این گروه از جامعه از نعمت‌های خداوند بهره‌مند شوند' نکته‌ای که در این آیه تاکید شده این است که اهل بیت (ع) تنها برای رضای خدا از غذای خود گذشته و به افراد نیازمند هدیه می‌دادند.

امام صادق (ع) هم در این زمینه می‌فرمایند:هر کس مومن توانگری را غذا دهد پاداش او مانند آن است که برده‌ای از نسل اسماعیل را از قربانی شدن برهاند و هر کس مومن نیازمندی را طعام دهد برایش پاداشی برابر آن است که صد برده از نسل اسماعیل را از قربانی شدن برهاند.

امام کاظم (ع) نیزمی فرمایند، افطاری دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه (مستحبی) بهتر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار